Že poznate vitamin E?

0
586

Vitamin E je močan, v maščobi topen antioksidant, ki ščiti celične membrane pred poškodbami, ki jih povzročajo prosti radikali. Izraz »vitamin E« obsega skupino osmih spojin, ki se imenujejo tokoferoli in tokotrienoli.

Vitamin E je potreben za gradnjo strukture in normalno funkcioniranje skeletnih, srčnih in gladkih mišic. Prav tako pomaga pri tvorbi rdečih krvnih telesc in pomaga vzdrževati zaloge vitamina A in K, železa in selena. To ima pozitiven učinek na imunsko zdravje, zaščito pred oksidativnimi poškodbami, ki lahko vodi k boleznim srca, ima preventivne učinke proti raku, pomaga lajšati simptome Alzheimerjeve bolezni in lahko pomaga preprečiti nekaj škode, nastale zaradi sladkorne bolezni, zlasti na očeh.


Pomanjkanje vitamina E se pri ljudeh pojavi zelo redko. Simptomi pomanjkanja vitamina E vključujejo mastno blato, kronično drisko in nezmožnost  izločanja žolča.

Priporočen dnevni vnos  za odrasle, starejše od 14 let, je 15 mg (ali 22,5 IU); za nosečnice 15 mg (ali 22,5 ie); in doječe ženske 19 mg (ali 28,5 ie).

Vitamin E vsebujejo rastlinska olja, avokado, špinača, sončnična semena, pšenični kalčki, oreščki in žitarice.


Vitamin E razen antikoagulacijskega učinka nima stranskih učinkov. V zelo velikih odmerkih lahko vpliva na sposobnost telesa, da strjuje kri, kar lahko prestavlja nevarnost za ljudi, ki jemljejo zdravila za redčenje krvi.

  • Vitamin E se najbolje absorbira, če ga užijemo skupaj z mastnim obrokom hrane.
  • Vitamin E izgubi svojo moč, če je izpostavljen zraku, svetlobi ali toploti, zato ga je potrebno hraniti v suhem, temnem prostoru.
  • Ljudje, ki jemljejo zdravila za proti strjevanju krvi naj se pred uporabo posvetujejo z osebnim zdravnikom.

(Povzetek članka po: http://www.drweil.com/drw/u/ART02813/facts-about-vitamin-e)

SHARE

Dodaj odgovor