Zakaj bi morali uživati biotin?

0
483

Biotin ali vitamin B7 poznamo tudi pod imenom vitamin H. Je eden izmed kompleksnih vitaminov B, ki telesu pomaga pretvarjati hrano v energijo. Naše telo ga nujno potrebuje. Vas zanima, zakaj?

Beseda “biotin” izhaja iz starodavne grške besede “biotos”, kar pomeni “življenje” ali “preživetje.” Vitamini B, še posebej biotin, pomagajo ohranjati zdravo kožo, lase, oči, jetra in živčni sistem. Biotin je tudi nujno potrebna hranilna snov med nosečnostjo, saj je pomemben za rast zarodka. Večina ljudi dobi zadostne količine biotina z uživanjem zdrave prehrane, vendar obstaja veliko trditev strokovnjakov, da lahko večje količine biotina v našem telesu uravnavajo sladkor v krvi, spodbujajo zdravo rast las, zdravo kožo in nohte ter nudijo mnoge prednosti tudi nosečnicam. Koliko biotina na dan potrebujemo, kje ga najdemo in kaj lahko biotin naredi za nas?

Priporočen dnevni odmerek biotina

Pri mladostnikih in odraslih se pogosto priporoča med 30 in 100 mikrogramov biotina na dan.

Ker je biotin v vodi topen vitamin, preprosto prehaja skozi telo med uriniranjem. To pomeni, da do predoziranja z biotinom praktično ne more priti.

Sladkorna bolezen in biotin

Nekatere raziskave kažejo, da imajo ljudje s sladkorno boleznijo tipa 2 koristi od uporabe biotinskih dodatkov in sicer pri uravnavanju ravni glukoze v krvi. Številne raziskave so še vedno v teku.

V skladu z drugo študijo lahko biotin pomaga pri preprečevanju nastanka poškodb ledvic pri ljudeh s sladkorno boleznijo tipa 1.

Zdrava koža, lasje in nohti

Pomanjkanje biotina se pojavi zelo redko, saj običajno ljudje z zdravo in uravnoteženo prehrano v telo vnesemo dovolj tega pomembnega vitamina. Toda ker se simptomi pomanjkanja običajno kažejo kot izguba las ali pojav luskastih rdečih izpuščajev na koži, nekateri zdravniki priporočajo povečan vnos biotina v telo, da bi preprečili tveganje za nastanek pomanjkanja. Tudi krhki nohti so lahko povezani s pomanjkanjem biotina. Dejstvo pa je, da se vse omenjene težave lahko pojavijo tudi v sklopu drugih bolezni, zato pomanjkanje biotina pogosto ostaja nediagnosticirano, medtem ko pravega vzroka za nastanek težav ne najdemo.

Razvoj ploda

Omenili smo, da do pomanjkanja biotina prihaja zelo redko. Še posebej ogrožene so nosečnice, saj se potrebe telesa po določenih hranilih v tem obdobju povečajo. Da bi spodbujali zdravje ploda, moramo med nosečnostjo jemati biotin in folno kislino.

V katerih živilih lahko najdemo biotin?

Naravni viri biotina so:

  • Jajčni rumenjak,
  • jetra in ledvice,
  • oreški (mandlji, arašidi, orehi),
  • soja in druge stročnice,
  • žitarice,
  • cvetača,
  • banane,
  • gobe.

Biotin lahko vnesemo v telo z uživanjem pestre in raznovrstne prehrane. Težave pa se pojavijo pri toplotni obdelavi živil, saj lahko biotin zaradi vpliva toplote postane neučinkovit. Surova in nepredelana živila vsebujejo večje količine biotina.

Biotin je nujno potreben za normalno delovanje telesa. Nosečnice in sladkorni bolniki si lahko z jemanjem prehranskega dopolnila z vsebnostjo biotina pomagajo pri zadovoljevanju dnevnih potreb po biotinu, z rednim uživanjem pa lahko naravno prispevamo tudi k zdravim lasem, lepi koži in močnim nohtom.

 

(Povzetek članka po: https://www.healthline.com/health/the-benefits-of-biotin#takeaway)

SHARE

Dodaj odgovor