Vitamini skupine B za odlično zdravje!

0
623

B kompleks sestavlja 8 vitaminov – B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 in B12. Vsi imajo pomembno vlogo – ohranjati naše telo, da teče kot dobro naoljen stroj. Te hranilne snovi pomagajo pretvoriti hrano v gorivo, ki nam omogoča, da ohranimo energijo čez ves dan. Medtem, ko mnogi izmed teh vitaminov delujejo »v tandemu«, ima vsak svoje naloge – od spodbujanja zdrave kože in las do preprečevanja izgube spomina.

B1 – tiamin
B1 tiamin pomaga telesu, da proizvaja nove celice. Zaradi svoje sposobnosti da zaščiti imunski sistem ga pogosto imenujemo anti-stresni vitamin. Pomemben je za razgradnjo enostavnih ogljikovih hidratov.

Najdemo ga v: arašidih, fižolu, špinači, ohrovtu, melasi in pšeničnih kalčkih.

B2 – riboflavin
Riboflavin deluje kot antioksidant (bori se proti prostim radikalom, ki povzročajo poškodbe celic), preprečuje zgodnje staranje in razvoj bolezni srca. Pomemben je za proizvodnjo rdečih krvnih celic, ki jih potrebujemo za transport kisika po telesu. B2 nam je lahko v pomoč pri migrenah. Sončni žarki zmanjšajo količino riboflavina v prehrani.

Najdemo ga v: mandljih, divjem rižu, mleku, jogurtih, jajcih, brstičnem ohrovtu, špinači in soji.

B3 – niacin
Ena izmed glavnih nalog niacina je povečanje HDL holesterola (dober holesterol). Višje kot so vrednosti HDL holesterola, nižje bodo vrednosti LDL holesterola (slabi holesterol) v krvi. V razvitih državah je pomanjkanje vitamina B zelo redko.

Najdemo ga v: kvasu, rdečem mesu, mleku, jajcih, fižolu in zeleni zelenjavi.

B5 – pantotenska kislina
Majhne količine vitamina B4 najdemo v skoraj vseh skupinah živil. Beseda »pantotenska« izvira iz grške besede pantothen, ki pomeni »od vsepovsod«. Odgovoren je za proizvodnjo s stresom povezanih hormonov, vključno s testosteronom. B5 spodbuja zdravje kože in zmanjšuje znake staranja.

Najdemo ga v: avokadu, jogurtu, jajcih, mesu in stročnicah.

B6 – piridoksin
Skupaj z vitamini B12, B9 in B6 pomaga uravnavati raven aminokisline, imenovane homocistein (povezana z boleznijo srca). Piridoksin je glavni akter v oblikovanjih vzorcev razpoloženja in spanja, saj pomaga telesu proizvajati serotonin, melatonin in noradrenalin.

Najdemo ga v: piščancu, puranu, tuni, lososu, leči, sončničnih semenih, siru, rjavem rižu in korenju.

B7 – biotin
B7 je bolj znan pod imenom »vitamin lepote«, saj skrbi za zdrave lase, kožo in nohte. Izjemno pomemben je v času nosečnosti, saj ga plod potrebuje za svojo rast.

Najdemo ga v: ječmenu, jetrih, kvasu, svinjini, piščancu, ribah, krompirju, cvetači, rumenjakih in oreščkih

B9 – folna kislina
Folna kislina nas ščiti pred depresijo in izgubo spomina. Tudi folna kislina je izjemnega pomena za noseče ženske, saj podpira rast otroka in preprečuje nevrološke okvare ploda.

Najdemo jo v: beluših, pesi, lososu, korenju, mleku, pšenici, fižolu.

 

B12 – kobalamin
Kobalamin sodeluje z vitaminom B9 v proizvodnji rdečih krvničk.

Najdemo ga v: živilih živalskega izvora – ribe, školjke, mleko in mlečni izdelki, jajca, govedina, svinjina.

(Povzetek članka po: http://dailyburn.com/life/health/benefits-vitamin-b-complex/)

SHARE

Dodaj odgovor