Vitamin B3 se predstavi

0
718

Zdravstvene koristi vitamina B3, znanega tudi kot niacin, vključujejo ohranjanje dobrega krvnega obtoka, zdravo kožo, pomaga pri normalnem delovanju možganov, povečanje sposobnost pomnjenja, pomoč prebavnemu traktu, da absorbira dovolj ogljikovih hidratov, beljakovin in maščob, zmanjšanje simptomov artritisa in izboljšanje simptomov shizofrenije. Najpomembnejša prednost pa je njegova sposobnost za zniževanje ravni holesterola in nadzor nad njim. Spoznajte vitamin B3 v tem zanimivem članku!

Niacin ali B3 lahko najdemo v mesu, tuni in drugih ribah, jajcih, perutninskih izdelkih, sirotki, kvasovkah, arašidih, stročnicah, krompirju, siru, rjavem rižu, ovsu, ječmenu, pšeničnih kosmičih in mleku. Živila, kot so kruh in žita, prav tako vsebujejo veliko niacina. Tudi živila, bogata s triptofanom, kot so jogurt in jajca lahko povišajo ravni vitamina B3.

Živila, kot so ribe, oreški, suho zrnje, jetra, piščanec, pusto rdeče meso, žitarice, obogatena rafinirana zrna in suhi fižol, so najboljši vir vitamina B3.

Vitamin B3 sprošča energijo v telesne celice, vendar se uporablja predvsem za zniževanje visoke ravni holesterola. Uporablja se tudi za zdravljenje respiratornih ali vaskularnih motenj.

Nekaj ​​njegovih koristnih lastnosti bomo podrobneje opisali v nadaljevanju.

  • Prebava: Kot član vitaminov B-kompleksa, niacin pomaga pri normalnem delovanju prebavnega sistema, spodbuja pa tudi zdrav apetit.
  • Pelagro: Ljudje s šibkimi mišicami, prebavnimi težavami in draženjem kože (pelagro) trpijo za hudim pomanjkanjem vitamina B3. Ti ljudje potrebujejo za normalno delovanje organizma povečano dozo vitamina B3.
  • Holesterol: Uživanje velikih količin niacina, 1100 ali več miligramov na dan, dokazano zmanjšuje ravni »slabega« LDL holesterola in dviguje raven »dobrega« HDL holesterola, ki preprečuje odebelitev sten arterij in nastanek ateroskleroze.
  • Je vodotopen vitamin: Niacin je vodotopen vitamin, ki lahko potuje skozi kri in ​​telo ter ima sposobnost, da odstrani odvečne vitamine skozi proces uriniranja.
  • Spolnost: Niacin sodeluje pri nastajanju spolnih hormonov, kar je še posebej pomembno za moške, ki trpijo zaradi erektilne disfunkcije.
  • Energija: Vitamin B3 opravlja pomembno funkcijo pretvorbe beljakovin, ogljikovih hidratov in maščob v energijo.
  • Duševno zdravje: Številne duševne težave lahko odpravimo s prehranskimi dopolnili, ki vsebujejo vitamin B3.
  • Diabetes: Niacin je odličen dodatek k zdravljenju sladkorne bolezni in visoke ravni sladkorja v krvi. Večina bolnikov s sladkorno boleznijo lahko učinkovito nadzoruje raven HbA1c s pomočjo niacina.

Ženske naj dnevno zaužijejo 15-18mg vitamina B3 na dan. Še posebej pomemben je za ženske, ki se zdravijo z različnimi vrstami zdravil. Tudi pri ljudeh, ki občasno uporabljajo uspavalne tablete, se lahko pojavi pomanjkanje vitamina B3. Moški bi morali zaužiti 15-19 mg vsak dan, medtem ko naj bi otroci zaužili 9-13mg vitamina B3 vsak dan.

Pomanjkanje vitamina B3 se v razvitem svetu pojavi zelo redko, vendar pa kljub temu zahteva nadomeščanje vitamina B3 s pomočjo prehranskih dopolnil.

(Povzetek članka po: https://www.organicfacts.net/health-benefits/vitamins/vitamin-b3-or-niacin.html)

SHARE

Dodaj odgovor