Top 10 živil, ki vsebujejo železo

0
1644

O železu smo pisali že v preteklem mesecu. Omenili smo njegovo pomembno funkcijo pri prenosu kisika po krvi, opisali pa smo tudi težave, ki se pojavijo v primeru pomanjkanja železa. V tem članku vam bomo predstavili seznam top 10 živil, ki so bogata z železom.  Vas zanima, katera živila imamo v mislih? Vabljeni k prebiranju tega zanimivega članka!

Za začetek se spomnimo, kaj sploh je železo. Gre za mineral v sledovih, ki ga najdemo v vsaki živi celici v našem telesu. Je glavni sestavni del dveh proteinov: hemoglobina in mioglobina. Hemoglobin je del rdečih krvnih celic, ki prenaša kisik do tkiv v telesu, mioglobin pa je del mišičnih celic.

Po navedbah Centra za nadzor in preprečevanje bolezni je pomanjkanje železa najpogostejša znana oblika pomanjkanja hranilnih snovi. Najboljši način, da se prepričamo, da našemu telesu ne manjka železa, je uživanje živil, ki so bogata z železom. Katera so torej živila, ki vsebujejo največ železa?

  • Spirulina

Na prvo mesto našega seznama smo uvrstili spirulino, ki jo zagotovo že poznate. Je modro-zelena alga, znana po svojem intenzivnem okusu in visoki vsebnosti različnih hranil. Samo 30 gramov spiruline zagotavlja polovico dnevnih potreb po železu. Zagovarjate vegetarijanski način prehranjevanja? Spirulina je odličen vir železa – tudi za vegetarijance! Bogata je tudi z aminokislinami, s proteini ter z vitamini B,C D, in E.

  • Jetra

Kadar govorimo o živilih, bogatih z železom, jeter nikakor ne moremo spregledati. Vsebujejo obliko železa, ki jo telo lažje absorbira, zaradi česar so se tudi znašla na vrhu seznama. Če se borite z anemijo je to jasen znak za pomanjkanje železa. V tem primeru je najbolje uživati jetra, ki vsebujejo tudi vitamin B12. Le-ta je prav tako zelo pomemben pri premagovanju anemije.

  • Goveje meso

Pri govejem mesu moramo posebej poudariti, da morajo biti krave hranjene s travo. Govedina poleg železa vsebuje tudi vitamina A in E ter antioksidante, ki preprečujejo razvoj raka.

  • Leča

Lečo uvrščamo med stročnice. Vsebuje velike količine železa in drugih hranil, zato je zares vsestransko živilo!

  • Temna čokolada

Prišli smo do polovice našega seznama. Na petem mestu se nahaja visoko kakovostna temna čokolada, ki je odlična za sladokusce, poleg tega pa vsebuje tudi velike količine železa. Gre za sladico, ki je v bistvu zdrava izbira!

  • Špinača

Obstaja dober razlog, zakaj je Popaj postal močnejši, ko je užival špinačo. Ta listnata zelena zelenjava je polna železa in drugih hranil. Uživamo jo lahko surovo ali kuhano.

  • Sardele

Te male ribe so znane predvsem po vsebnosti omega-3 maščobnih kislin in vitamina D. So tudi pomemben vir železa. Dodamo jih lahko omakam, solatam in testeninam.

  • Črni fižol

Črni fižol vsebuje železo, beljakovine in vlaknine. Je odličen vir ogljikovih hidratov.

  • Pistacije

Pistacije so idealni prigrizek pri zdravem hujšanju. Vsebujejo veliko železa, vitamina B6, tiamina in bakra. So eden najboljših virov železa med oreščki.

  • Rozine

No, pa smo prispeli do konca našega seznama. Na zadnjem mestu so se znašle rozine, ki vsebujejo veliko železa, kar je presenetljivo (glede na to, da gre za sadež). Nekaj železa vsebujejo tudi suhe slive in fige.

Pomanjkanje železa je sicer pogosta težava, vendar pa je tudi ozdravljiva. Pomanjkanje lahko preprečimo z rednim uživanjem hrane, ki vsebuje železo, poslužimo pa se lahko tudi prehranskih dopolnil. Gre za popolnoma naraven in varen način, s pomočjo katerega bomo zagotovo preprečili pomanjkanje železa.

(Povzetek članka po: https://docs.google.com/document/d/1JRbMdOzAB7ta8RICIy2ly3ul479h3BMZMsA1urNeQ_k/edit#heading=h.gjdgxs)

SHARE

Dodaj odgovor