Resnica o hujšanju

0
576

Ali se tudi sami kdaj vprašate, kako se sploh lotiti hujšanja? Se je bolje odločiti za povečano telesno aktivnost, spremembo prehrane, ali kar kombinacijo obojega? Pogosto se zalotimo pri uživanju »prepovedane hrane« in se potolažimo z dejstvom, da se bomo tako ali tako lotili redne telesne vadbe. Prepričani smo, da se je večina med nami že kdaj srečala s tem notranjim dialogom. Vendar – ali to tudi drži? Lahko s telesno vadbo shujšamo kljub temu, da uživamo nezdravo prehrano? Odgovor boste našli v tem zanimivem članku – vabimo vas k prebiranju.

Pričnimo s pravilom 80/20, ki ga zagotovo vsi poznamo. Gre za tako imenovano Paretovo pravilo, ki pravi, da 80% rezultatov prihaja iz 20% naših prizadevanj. Pravilo pogosto srečamo pri prodaji – 80% prihodkov prihaja od 20% strank in v ekonomiji – 80% bogastva neke države, ustvari njenih 20% prebivalcev. Paretovo pravilo pa ni izjema niti pri ohranjanju zdrave telesne teže. 80% rezultatov, ki jih bomo dosegli, je odvisnih od 20% življenjskih navad. Z drugimi besedami – majhno število pomembnih ukrepov lahko privede do najpomembnejših sprememb v našem življenju in zdravju.

Kaj je torej teh 20%, ki lahko privedejo do dramatične spremembe v izgledu našega telesa? Odgovor je: Hrana.

Zakaj je prehrana pomembnejša od vadbe?

Ali se tudi vam dogaja, da redno telovadite, pa ne izgubite niti kilograma telesne teže? Če redno obiskujemo telovadnico, vendar ne opazimo nobenih sprememb na tehtnici, potem bi morali vadbi dodati dodatno uro (ali več) časa. Ali imate čas, da obiščete  telovadnico dvakrat na dan? Rešitev je v pravilni izbiri prehrane. Hrane se ne smemo izogibati ali celo bati, le izbrati jo moramo pravilno.

  • Izogibanje pripravljenim in pakiranim živilom

Včasih nam preprosto primanjkuje časa in posežemo po že pripravljenih živilih ali prigrizkih, da potešimo lakoto. Če uživamo hrano iz vrečk, škatel ali kozarcev, hitro zaužijemo veliko kalorij, takšna hrana pa ima nizko energijsko vrednost. Prednost dajmo naravni, nepredelani hrani ter sezonskemu sadju in zelenjavi.

  • Uživanje sadja in zelenjave

Zelenjava mora biti osnova obroka, ki ga uživamo. Ne obstaja nobena druga vrsta hrane, ki bi nam zagotovila tako visoko hranilno vrednost in malo število kalorij, kot zelenjava. Vsak dan pa moramo uživati tudi sadje, da telo napolnimo z vitamini in vlakninami.

  • Načrtovanje obrokov

Najbolje je, da vse obroke načrtujemo in da dnevno zaužijemo 5 uravnoteženih obrokov. Vsekakor se ne moremo vedno strogo držati načrtov, vendar pa moramo paziti, da obroke uživamo vsak dan ob približno istem času. Tako se bomo izognili vmesnim napadom lakote in uživanju nezdravih prigrizkov.

  • Uživanje beljakovin

Uživanje beljakovin je ključnega pomena za izgradnjo mišične mase. Veliko beljakovin najdemo v ribah in pustem belem mesu. Dajejo nam občutek sitosti, zato jih moramo uživati predvsem za zajtrk.

  • Dovolj tekočine

V povprečju moramo dnevno zaužiti vsaj dva litra tekočine. Ker med telesno vadbo izgubljamo več tekočine, jo moramo hitro nadomestiti. Voda omogoča normalno delovanje organizma, hkrati pa iz njega odvaja strupe.

(Povzetek članka po: http://makeyourbodywork.com/eating-vs-exercise/)

Da je pri hujšanju pomembna sprememba prehrane, dokazuje tudi spodnji video:

SHARE

Dodaj odgovor