Poznate koristi Omega 3-6-9?

0
810

Omega 3-6-9 maščobne kisline so zelo koristne za naše telo!


Verjetno ste že slišali izraz »maščobne kisline«, ne veste pa, kaj so maščobne kisline in zakaj jih naše telo potrebuje.

Maščobne kisline so nujno potrebne za normalno delovanje različnih sistemov v telesu, vključno s kožo, dihali, obtočili, možgani in drugimi organi.

Obstajata dve vrsti maščobnih kislin, ki jih telo samo ne proizvaja, zato jih moramo vnesti s hrano – govorimo o omega-3 in omega-6 maščobnih kislinah, ki so pomembne za razvoj možganov, delovanje imunskega sistema in urejanje krvnega tlaka.

 

Kaj so omega-3 maščobne kisline?

Omega-3 maščobne kisline (alfa-linolenska kislina) so esencialne maščobne kisline, ki igrajo pomembno vlogo pri delovanju možganov in so lahko v pomoč v boju proti boleznim srca in ožilja. Nahajajo se v mastnih ribah, kot so losos, sled, sardele in tuna. Uživati bi jih morali vsaj dvakrat tedensko.


Uživati bi jih morali predvsem pri soočanju z naslednjimi stanji:

  • Astma,
  • diabetes,
  • artritis,
  • osteoporoza,
  • nekatere vrste raka,
  • kožne bolezni,
  • visok holesterol,
  • visok krvni tlak,
  • motnje pozornosti,
  • depresivne motnje,
  • degeneracija makule,
  • prebavne težave.

 

Če ne marate rib, lahko omega-3 maščobne kisline najdete tudi v:

  • spirulini,
  • brazilskih oreščkih,
  • konopljinem olju,
  • gorčičnih semenih,
  • bučnih semenih,
  • chia semenih,
  • olju pšeničnih kalčkov,
  • olju oljne repice,
  • zeleni listnati zelenjavi,
  • orehovem olju,
  • lanenih semenih.

 


Kaj so omega-6 maščobne kisline?

Omega-6 maščobne kisline (linolna kislina) v kombinaciji z omega-3 maščobnimi kislinami skrbijo za normalen potek številnih funkcij v človeškem organizmu.

Uživati je potrebno dvakrat toliko omega-6 maščobnih kislin kot omega-3 maščobnih kislin.

Najboljši vir so semena, oreščki in zrna, pa tudi zelena listnata zelenjava (brokoli, ohrovt). Najdemo jih tudi v nekaterih surovih rastlinskih oljih, vendar morajo biti hladno stiskana.

 

Seznam olj in semen, v katerih najdemo omega-6 maščobne kisline:

  • olivno olje,
  • semena v grozdju,
  • pistacije,
  • sezamovo olje,
  • konopljino olje,
  • bučna semena,
  • chia semena,
  • olje žafranike,
  • sončnično olje,
  • olje bombaževca,
  • surovi oreščki in semena.

 

Kaj so omega-9 maščobne kisline?

Omega-9 ali nenasičene oleinske in stearinske kisline so naravno proizvedene v telesu, v primeru, da je dovolj omega-3 in omega-6 maščobnih kislin.

Če imate pomanjkanje omega-3 in omega-6 maščobnih kislin, morate omega-9 pridobiti s hrano.

Ta maščobna kislina igra pomembno vlogo pri spodbujanju zdravja srca s podpiranjem zdrave in uravnotežene ravni holesterola.


Najdemo jih v:

  • avokadu,
  • orehih,
  • indijskih oreščkih,
  • mandeljnih,
  • pistacijah,
  • makadamiji,
  • olju iz chia semen,
  • olivnem olju.

 

Kaj so EPA in DHA?

V telesu se omega-3 maščobne kisline pretvorijo v DHA in EPA. To so nenasičene maščobe, ki igrajo pomembno vlogo pri razvoju vida in delovanju možganov pri dojenčkih.

(Povzetek članka po: http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/benefits-of-omega-3-6-9-fatty-acids/)

Dodaj odgovor