Orehi so zdrav prigrizek

0
559

Orehi so odličen in zdrav prigrizek. Dodamo jih lahko svojim najljubšim solatam ali pa jih ponudimo kot predjed. ¼ skodelice orehov (7 orehov) zadovoljuje 94% potreb po omega-3 maščobnih kislinah.

Sodijo v družino oreščkov, ki vključuje brazilske orehe, indijske oreščke, lešnike, makadamije, orehe, pinjole in pistacije. So bogat vir mononenasičenih maščob.

Kaj  vsebujejo?

  1. 90% fenolov, ki jih najdemo v orehih, imamo tudi v koži (fenolna kislina, tanini in flavonoidi). Nekateri strokovnjaki predlagajo, da orehu pred zaužitjem odstranimo »kožo«, ki je grenkega okusa, vendar pa vsebuje največ fenolov.
  2. Orehi vsebujejo tudi vitamin E v obliki gama-tokoferola. S študijami je bilo ugotovljeno, da ta oblika vitamina E ščiti srce pred razvojem bolezni.
  3. Antioksidanti v orehih nas lahko zaščitijo pred nastankom kardiovaskularnih težav in sladkorne bolezni tipa 2.

Učinki na zdravje

  • Vpliv na kardiovaskularni sistem
  1. Sestavine v orehih imajo vpliv na »žilno reaktivnost« – sposobnost žil, da se odzovejo na različne dražljaje. Za to potrebujemo prisotnost antioksidantov in protivnetnih snovi, ustrezno sestavo krvi in prilagodljivost krvnih žil. Snovi v orehih ugodno vplivajo na vse omenjene dejavnike.
  • Povišana telesna teža
  1. Redno uživanje orehov ne povzroči povečanja telesne teže ali debelosti. Orehi vsebujejo snovi, ki nam dajo občutek sitosti, ki je zelo pomemben faktor v procesu hujšanja.
  2. Orehi so nedvomno prehrana, ki bi jo morali uživati med hujšanjem.
  • Izboljšanje spanja
    1. Orehi vsebujejo spojino imenovano melatonin, ki je odgovorna za prenos sporočil v povezavi s ciklom svetlobe in teme v telesu. Uživanje orehov lahko izboljša spanec in prepreči težave povezane s spanjem.
  • Zdravi lasje
  • Orehi vsebujejo biotin (vitamin B7), ki krepi lase, preprečuje izpadanje las in pospešuje njihovo rast.
  • Preprečevanje nastanka sladkorne bolezni
  • Vse vrste oreščkov povezujemo z znižanim tveganjem za diabetes.
  • Povečujejo kakovost sperme
  • Uživanje 2,5 gramov orehov na dan izboljšuje kakovost sperme pri zdravih mladih moških.
  • Ustvarjajo sijaj na koži
  • Orehi so bogati z vitamini B in antioksidanti, ki kožo ščitijo pred prostimi radikali in zmanjšujejo opaznost znakov staranja.
  • Preprečujejo nastanek demence
  • Vitamin E in flavonoidi v orehih uničujejo škodljive proste radikale, ki povzročajo demenco.
  • Podaljšujejo življenjsko dobo
  • Uživanje pesti orehov trikrat tedensko je ključnega pomena za daljšo življenjsko dobo.  
  • Orehi zmanjšujejo tveganje za nastanek raka za 40% in bolezni srca za 55%.
  • So odlična hrana za nosečnice
  • Nosečnice, ki uživajo hrano, bogato z maščobnimi kislinami, zmanjšujejo tveganje, da se otrok rodi z alergijo na hrano.
  • Boj proti stresu

Orehi so dandanes v prehrani izjemno priljubljeni. Ker ponujajo številne koristi za zdravje, so okusni in jih lahko dodamo tudi drugim živilom, so zagotovo hrana, ki jo je vredno uživati.

(Povzetek članka po: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=99)

SHARE

Dodaj odgovor