Omega-7 in njihov pomen za zdravje

0
1021

Večina nas je že slišala za omega-3 esencialne maščobne kisline in morda tudi za omega-6 esencialne maščobne kisline. Obstajajo tudi maščobne kisline omega-9, ki niso “bistvene”, kar pomeni, da nam jih ni potrebno vnašati v telo. Prav tako obstajajo tudi ne-bistvene maščobne kisline, znane kot omega-7. V tem zanimivem članku preverite 6 stvari, ki jih morate vedeti o omega-7 maščobnih kislinah!

  • Omega-7 maščobne kisline so zdrave oblike trans maščob

Transmaščobe običajno poznamo kot slabe maščobe, saj nekatere vrste transmaščob povečajo celično vnetje in povzročajo nastanek arterijskih oblog. Omega-7 maščobne kisline, ki jih najdemo v mlečnih izdelkih, so trans maščobe, ki našemu telesu pomagajo premagati vnetje.

  • Omega-7 maščobnih kislin ne najdemo v nemastni hrani

Omega-7 maščobnih kislin ne moremo pridobiti iz nemastnih mlečnih izdelkov. Vsebujejo jih le tisti mlečni izdelki, ki so narejeni iz polnomastnega mleka ali vsaj 2% maščobnega mleka. Omega-7 maščobne kisline se nahajajo v tekočem mleku, sirih in jogurtu.

  • Omega-7 maščobne kisline v mlečnih izdelkih lahko dejansko zmanjšajo holesterol

Znanstveniki na Univerzi v Albertju so ugotovili, da lahko uživanje omega-7 maščobnih kislin zniža nivo skupnega holesterola, holesterola LDL in trigliceridov.

  • Najboljši rastlinski vir omega-7 maščobnih kislin je rakitovec

Rakitovec je rastlina, ki raste ob morju in v puščavah, od zahodne Evrope do Mongolije. Jagode so bogat vir vitamina C, saj ga vsebujejo kar 15-krat več kot pomaranče. Jagode rakitovca so prav tako bogat vir omega-7 maščobnih kislin, ki se uporabljajo za izdelavo prehranskih dodatkov in izdelkov za nego kože.

  • Oreščki makadamije so bogati z omega-7 maščobnimi kislinami

Oreščki makadamije vsebujejo palmitolno kislino, omega-7 maščobno olje, ki je gradnik encimov, katerih naloga je nadzorovanje izgorevanja maščob. Avstralski raziskovalci so raziskali palmitolno kislino za primer zdravljenja debelosti. Ugotovili so, da lahko dodatek palmitoleinske kisline pospeši izgubo telesne teže.

  • Preveč omega-7 v prehrani povzroči neprijeten stranski učinek

Kadar se omega-7 maščobne kisline kopičijo v oljnatem sebumu, ki maže kožo, se razgradijo v kemično spojino kar povzroča pojav, ki je znan kot “vonj po starcih”. Pogosto umivanje in izbira primerne kozmetike pomagajo pri odpravi vonja.

Ali veste, v kateri hrani se nahajaj omega-7 maščobne kisline?

Poleg rakitovca in oreščkov makadamije so odlični prehranski viri omega-7 maščobnih kislin tudi:

  • Čedar sir

Mnogi ljudje se pri trudu za zdrav način življenja izogibajo uživanju sirov. Pri tem se pogosto ne zavedajo, da je čedar odličen vir številnih pomembnih hranil. Bogat je s kalcijem, beljakovinami, vitaminom D in omega-7 maščobnimi kislinami!

  • Jajca

Rumenjak je pravzaprav poln palmitoleinske kisline. Pomislite na nekaj ustvarjalnih receptov za pripravo jajc.

  • Avokado

Kdo ne obožuje avokada? Mnogi ljudje ne vedo, da so avokadi dejansko sadje. Čeprav za razliko od večine sadja tipični avokado vsebuje trideset gramov maščobe. Dvajset gramov predstavljajo mononenasičene maščobe, ki spodbujajo zdravje (vključujejo omega-7 maščobne kisline).

  • Maslo

Omega-7 najdemo tudi v maslu, ki ga uporabljamo skoraj vsak dan. Če je palmitolna kislina nekaj, kar želite vključiti v svojo prehrano, je uporaba masla pri kuhanju, kot nalašč za to.

  • Olivno olje

Olivno olje je obogateno z antioksidanti, vitaminom E in palmitolno kislino, poleg tega pa je odličen dodatek k drugim prehranskim virom.

(Povzetek članka po: http://www.fattyacidshub.com/fatty-acids/omega-7/)

SHARE

Dodaj odgovor