Mandljevi proteini – več kot le za rast mišic

0
455

Mandljevi proteini so odličen dodatni vir beljakovin v prehrani, njihova prednost pa je, da ne vsebujejo glutena, laktoze in holesterola. Z mandljevimi proteini ne spodbudimo le rasti mišične mase, temveč si lahko z njimi pomagamo pri zdravljenju številnih bolezni. Katere bolezni in zdravstvene težave imamo v mislih, bomo razkrili v tokratnem prispevku.

Mandlji so plodovi mandljevca, rastline, ki domuje na Bližnjem vzhodu, v Indiji in Severni Afriki. Plodovi so lahko sladki ali grenki, oboji pa so med ljudmi zelo priljubljeni. Sladki mandlji so primerni za uživanje, grenki pa se uporabljajo za izdelavo zelo zdravega olja. Že vrsto let je v prehrani zelo priljubljeno mandljevo mleko, v zadnjem času pa so po vsem svetu postali priljubljeni tudi mandljevi proteini. Kot plod je mandelj zelo hranilen – je bogat vir vitamina E, kalcija, fosforja, železa in magnezija. Vsebuje tudi cink, baker, selen in niacin.

Proteini iz mandljev nam omogočajo zelo preprost način uporabe. Dodamo jih lahko v vse vrste šejkov, smoothijev  in muslijev, poleg tega pa so odličen nadomestek moke pri peki kruha ali torte. Uživanje se priporoča predvsem starejšim ljudem, mladostnikom in športnikom. Predstavljamo vam nekaj razlogov, zakaj bi jih morali v prehrano vključiti tudi vi.

  • Spodbujanje možganskega zdravja.

Mandlji so bogat vir številnih hranil, ki prispevajo k razvoju in zdravju človeških možganov. V državah izvora mandlje povezujejo z višjo inteligenco. Prebivalci so prepričani, da so ključnega pomena za rastoče otroke, saj vsebujejo tudi riboflavin in L-karnitin, ki zmanjšujeta tveganje za nastanek Alzheimerjeve bolezni. Matere v državah izvora vsak dan svojemu otroku ponudijo 2-3 mandlje, predhodno namočene v vodo.

  • Regulacija ravni holesterola.

Redno uživanje mandljevih proteinov poveča nivo dobrega holesterola v krvi in zmanjša nivo slabega holesterola. To ravnovesje je bistvenega pomena za ohranjanje normalnih vrednosti holesterola v krvi ter posledično zdravega srčno-žilnega sistema.

  • Močne in zdrave kosti.

Ker so mandlji odličen vir vitaminov in mineralov, vsebujejo pa tudi fosfor, mandljevi proteini krepijo kosti in zobe, hkrati pa preprečujejo nastanek obolenj kosti, kot je osteoporoza.

  • Preprečevanje bolezni srca in ožilja.

Mononenasičene maščobne kisline, beljakovine in kalij, ki jih vsebujejo mandlji, so bistvenega pomena za zdravje srca. Vitamin E deluje kot antioksidant, ki zmanjšuje tveganje za nastanek bolezni srca, magnezij pa lahko celo prepreči nastanek srčnih napadov. Z mandljevimi proteini zmanjšamo učinek C-reaktivnih proteinov (CRP), ki povzročajo vnetje in posledično škodujejo arterijam. Mandljevi proteini so prav tako odličen vir folne kisline, ki zmanjšuje raven homocisteina v telesu in tako preprečuje nastajanje plaka v arterijah.

  • Krepitev imunskega sistema.

Mandljevi proteini so vir alkalnih snovi, ki koristijo imunskemu sistemu in mu pomagajo, da nas zaščiti pred okužbami. Vsebujejo tudi vitamin E, antioksidant, ki nevtralizira delovanje prostih radikalov v telesu in tako zmanjšuje tveganje za razvoj kroničnih bolezni. Ljudje, ki uživajo večje količine vitamine E, imajo 30-40× manjšo možnost, da se pri njih pojavijo srčne bolezni.

  • Za zdravo kožo lepega videza.

Da imajo mandlji ugoden vpliv na kožo, potrjuje že dejstvo, da lahko njihovo olje uporabljamo za nego občutljive kože dojenčkov. Mandljevi proteini bodo poskrbeli za lepo kožo zdravega videza od znotraj navzven.

  • Zmanjšanje vnetij.

Maščobe pogosto povezujemo z nečem slabim, vendar pa zdrave maščobe prispevajo k boljšemu splošnemu zdravju. Ker naše telo ne more ustvariti lastnih maščobnih kislin, jih moramo vanj vnesti z ustrezno prehrano. Mandljevi proteini vsebujejo linolno in linolensko kislino, ki lajšata vnetja, prisotna po vsem telesu.

  • Regulacija krvnega tlaka.

Kalij, ki ga vsebujejo mandljevi proteini, pomaga uravnavati krvni tlak. Z rednim uživanjem mandljevih proteinov si lahko pomagamo pri težavah s krvnim tlakom, bodisi previsokim bodisi prenizkim.

  • Za več energije.

Prisotnost mangana, bakra in riboflavina v mandljevih proteinih prispeva k povečani proizvodnji energije in k hitrejšemu metabolizmu. Kadarkoli smo na poti in potrebujemo dodaten vir energije, preprosto uporabimo mandljeve proteine.

  • Preventiva pred sladkorno boleznijo.

Mandlji ne povišajo nivoja sladkorja v krvi po zaužitju, zato so primerni tudi za diabetike in kot preventiva pred nastankom sladkorne bolezni. Uravnavajo predelavo in absorpcijo glukoze.

  • Izguba odvečne telesne teže.

Za izgubo odvečnih kilogramov se je včasih uporabljalo mandljevo mleko, danes pa si lahko pomagamo tudi z mandljevimi proteini. Vsebujejo mononenasičene maščobne kisline, ki zmanjšujejo apetit in posledično zmanjšajo vnos hrane v telo. Gre za nizkokaloričen način prehranjevanja, pa vendar po zaužitju mandljevih proteinov nismo lačni. V ta namen bi morali mandljeve proteine uživati vsaj 2× tedensko.

  • Preprečevanje zaprtja oziroma obstipacije.

Mandljevi proteini so bogati z vlakninami, zato nam pomagajo pri preprečevanju zaprtja oziroma obstipacije. Pomembno je, da čez dan pijemo dovolj tekočine, s katero bomo pospešili prebavni proces.

(Povzetek članka po: https://www.organicfacts.net/health-benefits/seed-and-nut/health-benefits-of-almonds.html)

SHARE

Dodaj odgovor