L-triptofan za boljše razpoloženje

0
1278

L-triptofan je eden izmed najboljših dodatkov za spodbujanje sproščenega stanja duha. Obravnava se lahko kot subtilna različica 5-HTP, ki lahko spodbuja tudi zdrav spanec. Je  tudi esencialna aminokislina, ki jo naše telo uporablja za izdelavo beljakovin. Vas zanima, kako si lahko pomagamo z l-triptofanom? Preverite v tem zanimivem članku!

Ljudje se odločijo za uživanje prehranskih dopolnil z vsebnostjo L-triptofana iz najrazličnejših razlogov. V tem članku bomo razkrili 5 razlogov, zakaj ljudje jemljejo prehranske dodatke z vsebnostjo L-triptofana.

  • Izboljšanje razpoloženja

Eden izmed glavnih razlogov za uživanje L-triptofana je njegova sposobnost, da izboljša razpoloženje. L-triptofan zlahka prečka krvno-možgansko pregrado in se v možganih pretvori v serotonin. Serotonin je eden izmed nevrotransmiterjev, ki skrbijo za boljše razpoloženje.

  • Skrb za zdrav spanec

Drug razlog, da ljudje radi uporabljajo L-triptofan je njegova sposobnost, da spodbuja zdrav spanec. V telesu se sprva pretvori v serotonin, nato pa se lahko pretvori tudi  v melatonin. Melatonin je hormon, ki ga naše telo uporablja za uravnavanje vzorcev spanja. Melatonin se običajno proizvaja v češeriki, njegova proizvodnja pa je odvisna od številnih dejavnikov.

Pri zelo zasedenem vsakdanu se naši spalni vzorci pogosto spremenijo. Gre za posledico stresa in tesnobe. Naše telo ravni melanina uravnava tudi s spremljanjem dnevne svetlobe in teme. Gledanje televizije lahko vpliva na raven melanina, saj se telo zaradi svetlobe zmede.

  • Pomiritev in sprostitev

L-triptofan spodbuja mirno, sproščeno stanje uma. Razlog za to je njegova pretvorba v serotonin in melatonin.

  • Beljakovinski dodatek

L-triptofan je tudi aminokislina, kar pomeni, da ga naše telo uporablja kot gradbeni material za beljakovine. Ker ga naše telo ne more proizvajati, je zelo pomembno, da ga v telo vnesemo s hrano.

Uživanje L-triptofana je lahko učinkovita pomoč pri izgradnji močnih mišic.

L-triptofan lahko uporabimo kot prehranski dodatek, ki je odličen za ljudi, ki želijo izboljšati mišično maso z dodatnimi proteini. Ker ga telo samo ne more proizvesti je morda dobro premisliti o jemanju L-triptofana v kombinaciji z drugimi aminokislinami z razvejano verigo.

  • Odpravljanje glavobolov

Obstajajo podatki, ki kažejo, da lahko L-triptofan pomaga zmanjšati glavobole, zlasti migrenske. Preden sklepamo, da trditev drži, je potrebno opraviti dodatne študije. Kljub temu ga mnogi ljudje jemljejo v namen odpravljanja glavobolov.

Koliko L-triptofana potrebujemo?

Razlike v dejanskih potrebah posameznikov po dnevnem vnosu triptofana so lahko velike. Dejavniki, kot so, starost, telesna masa / sestava telesa, stopnja aktivnosti in prebava vplivajo na to, koliko L-triptofana se absorbira in koliko se ga uporablja.

Raziskave kažejo, da večina zdravih odraslih ljudi potrebuje približno 3,5-6 miligramov L-triptofana na kilogram telesne teže. Če uživamo dovolj kalorij, povečamo vnos beljakovin in rastlinskih živil in se ne soočamo s prebavnimi motnjami, zaužijemo zadostne količine L-triptofana.

Orientirate pa se lahko tudi po naslednjih navodilih:

  • Za motnje spanja / nespečnost: 1-2 g, vzamemo pred spanjem,
  • za kronično bolečino ali migrene: 2-4 g na dan v razdeljenih odmerkih,
  • za zdravljenje PMS: 2-4 g na dan,
  • za pomoč pri zmanjševanju depresije ali tesnobe: 2-6 g na dan (najbolje je sodelovati z zdravnikom),
  • za zniževanje apetita: 0,5-2 g na dan.

Katera živila vsebujejo L-triptofan?

  • Jajca iz proste reje (zlasti beljaki),
  • spirulina,
  • divje ulovljene ribe, kot sta trska in losos,
  • perutnina,
  • organsko pridelani mlečni izdelki, kot so mleko, jogurt, skuta ali surovi siri,
  • sezamovo seme, kaše in oreščki,
  • govedina in jagnjetina.
  • oves, rjavi riž, kvinoja, koruza,
  • fižol / stročnice, vključno s čičeriko in zelenim grahom,
  • krompir
  • banane.

(Povzetek članka po:https://liftmode.com/blog/people-use-l-tryptophan/)

SHARE

Dodaj odgovor