Kvercetin za zdravo srce

0
767

Kvercetin je eden izmed antioksidantov. Za vse, ki jih še ne poznate – gre za spojine, ki v našem telesu nevtralizirajo delovanje prostih radikalov, ki povzročijo nastanek vnetij in posledično tudi resnih obolenj. Tokrat bomo razkrili, zakaj je kvercetin nujno potreben za ohranjanje našega zdravja.

Flavonoidi so skupina pigmentiranih antioksidantov, ki poskrbijo za barvitost rastlin, kot hranila pa imajo velik pomen za človekov organski sistem. Čokolada, fižol in listnata zelenjava so le nekateri izmed vseh primerov rastlin, ki vsebujejo veliko flavonoidov. Eden izmed njih je tudi kvercetin. Morda ste že slišali za njegovo vlogo pri odpravljanju vnetij in alergij, ima pa tudi druge pomembne vloge v našem telesu, katerim bodo morda znanstveniki v prihodnjih letih posvetili več časa. Kot drugi antioksidanti, tudi kvercetin nevtralizira delovanje prostih radikalov v telesu. Te spojine škodujejo našemu imunskemu sistemu. Kvercetin lahko prepreči nastanek nekaterih resnejših obolenj.

Preverimo torej njegove najpomembnejše koristi za zdravje.

  • Preprečuje nastanek alergij

Kvercetin našemu imunskemu sistemu prepreči, da bi v krvni obtok sprostil histamin, snov, ki sproži alergično reakcijo. Številna živila (predvsem sezonska hrana), lahko v našem telesu povzročijo alergično reakcijo, saj zvišajo količino histamina v krvi. Posledica je pojav tipičnih simptomov alergije, med katere uvrščamo srbenje, kihanje, solzenje oči, izcedek iz nosu, utrujenost in kožne izpuščaje.

  • Znižuje nivo holesterola v krvi

Kvercetin preprečuje nastanek ateroskleroze. Gre za stanje, pri katerem se na stenah arterij nabirajo plaki, ki onemogočajo normalen pretok krvi skozi žilo. Pride lahko do srčnega napada, možganske kapi in debelosti. Visok holesterol zvišuje tveganje za nastanek ateroskleroze, ohranjanje njegovih vrednosti v mejah normale pa nam lahko pomaga preprečiti razvoj srčnih obolenj, ki so najpogostejši vzrok smrt v današnji družbi. Uživanje velikih količin živil rastlinskega izvora prispeva k ohranjanju zdravja srca, pri čemer je pomembno, da dajemo prednost hrani, ki vsebuje veliko antioksidantov.

  • Zmanjšuje tveganje za razvoj raka

Vsi flavonoidi, vključno s kvercetinom, preprečujejo razvoj rakavih celic. Sodeč po raziskavah, naj bi kvercetin zmanjševal tveganje za razvoj raka debelega črevesa, prostate, dojk, jajčnikov in pljuč. Rastline so bogate s snovmi, ki nam pomagajo zmanjševati tveganje za (vse pogostejši) pojav raka. Večina običajne zelenjave, ki jo vsakodnevno vključujemo v svojo prehrano, je odličen vir kvercetina, čeprav se tega niti ne zavedamo.

  • Zmanjšuje vnetja

Vnetje, povezano z artritisom in bolečino v sklepih, lahko preprečimo z zadostnim vnosom kvercetina v telo. Uživanje surove hrane, bogate s kvercetinom, je eden izmed najboljših naravnih načinov za krepitev splošnega zdravja.

  • Ščiti kosti

Kvercetin zmanjšuje obrabo hrustanca, zato nam pomaga pri ohranjanju zdravih in močnih kosti. Če imate šibke kosti, poskrbite za povečan vnos kalcija in antioksidantov, kot je kvercetin, v vaši vsakodnevni prehrani. Tako boste telo ohranili močno in zdravo.

  • Ščiti nas pred stresom

Naše telo v stresni situaciji izloča kortizol. Gre za hormon, ki lahko v visokih količinah poškoduje mišično tkivo, kar vodi k razgradnji beljakovin v telesu. Kvercetin nam pomaga, da se uspešno borimo s stresnimi situacijami. Zavira namreč izločanje encima, ki je odgovoren za sproščanje kortizola.

  • Podpira zdravje dihal

Razdražen dihalni sistem povzroči nastanek pordelosti in oteklin, zaradi katerih težko dihamo in požiramo, pogosto pa se težavama pridruži še dražeč kašelj. Za vse to je odgovoren histamin. Ravno nasprotno pa ima kvercetin antihistaminični učinek, poleg tega pa lahko pomaga preprečiti sproščanje histamina.

  • Skrbi za zdrav krvni tlak

Kvercetin podpira kardiovaskularno zdravje. Visok krvni tlak je danes vse pogostejša težava pri starejših ljudeh. Ljudje, ki redno uživajo kvercetin, poskrbijo za normaliziranje sistoličnega in diastoličnega krvnega tlaka.

Za vas smo pripravili tudi seznam živil, ki vsebujejo kvercetin:

  • Jabolka,
  • jagode,
  • česen,
  • čebula,
  • agrumi,
  • čaj,
  • grozdje,
  • rdeče vino,
  • žajbelj,
  • češnje,
  • olive,
  • olivno olje.

Če v telo s prehrano ne vnesemo dovolj kvercetina, si lahko pomagamo tudi z uživanjem prehranskih dopolnil, ki ga vsebujejo. Če uživamo hrano, bogato z encimi, potem se absorpcija kvercetina v našem telesu poveča. Tako lahki živilom, bogatim s kvercetinom, dodamo tudi limono, papajo ali ananas. Pri odmerkih kvercetina v obliki prehranskega dopolnila se je potrebno držati navodil na embalaži, pomagamo pa si lahko tudi s pravilom »manj je več«.  

(Povzetek članka po: http://www.onegreenplanet.org/natural-health/the-importance-of-the-antioxidant-quercetin-for-your-health-and-where-to-find-it/)

SHARE

Dodaj odgovor