Izboljšajte zdravje vašega žolčnika na nekaj povsem naravnih načinov!

0
2018

Nezdrava prehrana, prekomerna telesna teža, debelost, sladkorna bolezen, bolezni jeter, pa tudi nosečnost in kontracepcija – vse to so pojavi, ki povečajo tveganje za pojav žolčnih kamnov. Pripravili smo nekaj nasvetov, kako v vsakodnevnem življenju z zdravimi navadami izboljšati svoje zdravje in preprečiti bolezni v žolčniku.

 

Žolčnik je organ, za katerega se le redko vprašamo kako deluje in kaj sploh počne, o njem začnemo razmišljati šele ob pojavu bolečin, s katerimi se spopada vedno več ljudi. Kljub temu je izjemnega pomena za človeško telo.

Funkcija žolčnika v telesu je, da shranjuje žolč in pomaga črevesju pri prebavi tako, da razgradi hrano z visoko vsebnostjo maščob, ob trem pa del holesterola shranjuje. Vendar prekomerna nasičenost žolčnika s holesterolom povzroča težave, saj se lahko začne kristalizirati, ter posledično oblikovati žolčne kamne.

 

Kako preprečiti bolečine v žolčniku in nastajanje žolčnih kamnov? Preprosto, z zdravo, uravnoteženo prehrano in aktivnim življenjskim slogom. Spremljanje prehranskega vnosa, redna telesna aktivnost, predvsem vsakodnevni sprehodi in gibanje, omogočajo aktiven življenjski slog in pospešitev prekrvavitve v telesu. Izjemnega pomena je tudi pravilna, uravnotežena prehrana z nizko vsebnostjo maščob. Bolečinam se izognemo tudi tako, da svoji vsakodnevni uravnoteženi prehrani dodamo naslednjo vrsto hrane:

 

  1. Mandlji

Strokovnjaki menijo, da pest mandljev na dan omogočajo daljše in bolj zdravo življenje, saj vsebujejo kalcij in magnezij. Hkrati pa vsebujejo nenasičene maščobe ter tako omogočajo telesu ravnovesje žolčnika ter s tem pravilno shranjevanje holesterola, saj. Alternativa mandljem je navadni jogurt.

 

  1. Leča

Leča, grah in fižol zaradi visoke vsebnosti vlaken znižujejo možnosti za nastanek žolčnih kamnov. Vlaknine vsebuje tudi pšenica, čičerika, ter pomaranče.

 

  1. Losos

Ribe vsebujejo Omega 3 maščobne kisline. Nenasičena maščoba tako zmanjšuje možnost za višanje ravni holesterola v krvi.

 

  1. Sadje in zelenjava

Prehrambni strokovnjaki poudarjajo pomen sadja in zelenjave v vsakodnevni prehrani za ohranjanje zdravja. Vitamin C znižuje možnost, da telo kristalizira holesterol, zato je pomembna prehrana z visoko vsebnostjo le-tega (kivi, pomaranče, rumena paprika in zelena listnata zelenjava).

 

SHARE

Dodaj odgovor