Inulin – izjemno cenjeno prebiotično vlakno

0
33

V kolikor ste že kdaj prebirali prispevke o zdravju črevesja, ste zagotovo že slišali za inulin. Gre za vlakno, ki ga že vrsto let povezujemo s številnimi koristmi, ki jih prinaša našim prebavilom. Za vse tiste, ki pa še niste slišali za inulin, smo pripravili prispevek, v katerem boste o njem izvedeli prav vse!

Kaj je inulin?

Medtem ko se inulin nahaja v številnih rastlinah, je na voljo tudi v obliki prahu. Je vrsta topnih vlaken oziroma fruktan – snov, sestavljena iz verig fruktoznih molekul, ki so med seboj povezane na poseben način, zaradi česar jih naše črevo ne more prebaviti. Namesto tega inulin v prvotni obliki potuje v spodnji del črevesja, kjer deluje kot prebiotik – vir hrane za koristne bakterije, ki tam prebivajo.

Bakterije v črevesju pretvorijo inulin skupaj z ostalimi prebiotiki v maščobne kisline s kratko verigo, ki nahranijo celice debelega črevesa in prinašajo ogromno koristi za zdravje.

Inulin vsebuje zelo malo kalorij, približno 1,5 kalorij na gram inulina.

Rastline, ki vsebujejo inulin, obstajajo že vrsto let, zato ni presenetljivo dejstvo, da je človek nekoč zaužil več inulina, kot ga zaužije danes.

Kje najdemo inulin?

Inulin je naravno prisoten v mnogih rastlinah. Večina rastlin vsebuje zgolj majhne količine inulina, spodaj naštete pa ga vsebujejo bistveno več. Navedene vrednosti veljajo za 100 g živila:

Šparglji: 2-3 grama inulina

Korenina cikorije: 36-48 gramov inulina

Česen: 9-16 gramov inulina

Jeruzalemska artičoka: 16-20 gramov inulina

Jicama (Yam fižol) 10-13 gramov inulina

Čebula: 1-8 gramov inulina

Korenina Yacona: 7-8 gramov inulina

Inulin je na voljo tudi sestavina beljakovinskih ploščic, žitnih ploščic, jogurta in drugih izdelkov. Največkrat se v ta namen ekstrahira iz korenine cikorije.

Kako nam lahko inulin pomaga pri doseganju boljšega zdravja?

Izboljša prebavo

V našem črevesju prebivajo bakterije. Njihova skupnost je dokaj kompleksna, saj vsebuje tako koristne, ko tudi slabe bakterije. Bistvenega pomena pri tem je ohranjanje ustreznega ravnovesja med količino koristnih in količino slabih bakterij, saj lahko le tako ohranimo zdravo črevesje in se zaščitimo pred boleznimi. Inulin nam lahko pomaga ohranjati ustrezno ravnovesje, kar je bilo dokazano v številnih študijah. Spodbuja rast koristnih bakterij, s čemer izboljšuje prebavo, imuniteto in splošno zdravje.

Lajša zaprtje

Jemanje 15 g inulina dnevno nam lahko pomaga lajšati zaprtje in z njim povezane simptome. Gibanje črevesja je ob rednem jemanju inulina bolj intenzivno.

Pomoč pri debelosti

Več študij je pokazalo, da nam lahko inulin pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov. Zmanjšuje apetit in zavira občutek lakote, poleg tega pa prispeva k občutku sitosti. Ob povečanem vnosu inulina v telo je potrebno zmanjšati količino zaužitih kalorij. Kljub temu, da nam inulin lahko pomaga izgubiti odvečne kilograme, ni nobeno čudežno sredstvo za hujšanje.

Za nadzor nad sladkorno boleznijo

Ena izmed študij je pokazala, da je jemanje inulina zmanjšalo količino maščob v jetrih pri ljudeh, nagnjenim k diabetesu. Izsledki raziskav so zelo pomembni, saj zmanjšanje maščobe v jetrih pomaga zmanjšati odpornost na inzulin in potencialno preprečiti nastanek sladkorne bolezni tipa 2.

Podpira zdravje srca

Inulin zmanjšuje vrednost trigliceridov in holesterola v krvi, zato ima pozitiven vpliv na zdravje srca in ožilja.

Izboljšuje absorpcijo mineralov v telesu in s tem prispeva k boljšemu zdravju kosti

Inulin izboljša absorpcijo kalcija in magnezija v telesu, s čemer zmanjšuje tveganje za nastanek zmanjšane kostne gostote. Nekatere študije kažejo, da izboljša mineralizacijo kosti pri otrocih.

Pomaga zdraviti vnetno črevesno bolezen

Inulin nas lahko zaščiti pred razvojem vnetne črevesne bolezni, prav tako pa nam pomaga tudi pri lajšanju simptomov, v kolikor se je ta že razvila. Zelo koristen je pri Chronovi bolezni in ulceroznem kolitisu.

Odmerjanje inulina in način jemanja

Z jemanjem inulina pričnemo postopoma. To pomeni, da začnemo z manjšimi odmerki, ki jih nato postopoma povečujemo. Inulin lahko vključimo v svoj način prehranjevanja tako, da povečamo količino zaužitih živil, ki ga vsebujejo, ali pa posežemo po kakovostnem prehranskem dopolnilu. V prvem tednu ali vsaj v prvih 2 tednih jemljemo največ 2-3 grame inulina dnevno, potem lahko odmerek povečamo za gram ali dva.

Inulin nam prinaša ogromno koristi in nam lahko pomaga izboljšati kakovost življenja. Spodbuja zdravje črevesja, nam pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov in pri obvladovanju sladkorne bolezni. Pri jemanju pa nikar ne pozabite – manj je več. Pomembno je le, da inulin redno dodajamo v svoj o prehrano.

Več o prebiotikih lahko izveste v spodnjem videu:

(Povzetek članka po: https://www.medicalnewstoday.com/articles/318593.php)

Share on Facebook0
SHARE

Dodaj odgovor

Please enter your comment!
Please enter your name here