Folna kislina

0
703

Folna kislina je sintetična oblika vitamina B9. Je izjemnega pomena za razvoj zdravega ploda -preprečuje nastanek defektov nevralne cevi (gre za resno okvaro ploda, ki sega od hrbtenjače do možganov). Nevronska cev je del zarodka, iz katere se razvijejo hrbtenjača in možgani.

Center za nadzor in preprečevanje bolezni (CDC) poroča, da so ženske, ki so jemale priporočeni dnevni odmerek folne kisline najmanj en mesec pred zanositvijo in v prvem trimesečju nosečnosti, zmanjšale tveganje za nastanek defekta nevralne cevi za 70%.

Jemanje folne kisline lahko zniža tveganje za razvoj volčjega žrela in srčnih napak. Prav tako lahko zmanjša tveganje za preeklampsijo (resne motnje krvnega tlaka, ki prizadenejo 5% nosečnic).

Telo potrebuje folno kislino za ustvarjanje rdečih krvnih telesc in za preprečevanje nastanka anemije. Prav tako je bistvenega pomena za proizvodnjo, popravilo in delovanje DNK. Zadostna količina folne kisline je pomembna za hitro rast celic posteljice.

 

Odmerek folne kisline

Strokovnjaki priporočajo 400 mikrogramov folne kisline dnevno, s pričetkom vsaj en mesec pred zanositvijo. Dnevno ne smete zaužiti več kot 1000 mikrogramov, razen, če vam je tako svetoval zdravnik.

V nekaterih primerih so potrebne večje količine folne kisline. Pri ženskah s prekomerno telesno težo obstaja večja nevarnost razvojnih nepravilnosti.

Če ste že bili noseči z otrokom z napakami nevralne cevi, vam bo zdravnik najverjetneje svetoval uživanje 4.000 mikrogramov folne kisline dnevno.

V primeru dvojčkov se priporoča uživanje 1.000 mikrogramov folne kisline dnevno.

 

Prehranski viri folne kisline

Nekateri proizvajalci prehranskih izdelkov dodajajo folno kislino žitom za zajtrk, kruhu, testeninam in rižu.  Večina žensk teh živil ne uživa v takšni količini, da bi zadostile potrebam po folni kislini.  Dejstvo je, da se velike količine folne kisline med pripravo hrane izničijo. Kljub temu pa je dobro prepoznati živila, ki vsebujejo folno kislino:

  • leča,
  • posušeni fižol, grah in orehi,
  • avokado,
  • temnozelena zelenjava (brokoli, špinača, listi repe, brstični ohrovt, beluši),
  • agrumi.

 

Znaki pomanjkanja folne kisline

Znaki pomanjkanja folne kisline se lahko odražajo kot:

  • diareja,
  • anemija,
  • izguba apetita,
  • hujšanje,
  • slabost,
  • vnetje na jeziku,
  • glavobol,
  • razbijanje srca,
  • razdražljivost.

Če gre za rahlo pomanjkanje, morda ne boste opazili nobenih simptomov.

(Povzetek članka po: http://www.babycenter.com/0_folic-acid-why-you-need-it-before-and-during-pregnancy_476.bc?page=3)

Dodaj odgovor